#göttadagen

en bakmorgon. Jag och Adelina har bakat chokladkaka, knäckebrö, bagels och brödbullar. chokladkakan till efterrätt idag. weeiioo. äntligen börjar jag förstå vart alla de fantastiska ingredienserna håller hus. tack å lov. ett helt skåp med massa olika sorters frön, ett med nötter å liknande och en stort "walk-in"-skafferi med allt man kan tänkas behövas. det bästa av allt är det mesta är lokalproddat. rååbra.
 
Eftermiddagen fortsatte på ISK (International School Of Kenya) där mina kussar går skola, med ännu mera mumma. International Day är vad det har varit. (har nog inte sett så många svenskar på en och samma ställe sedan jag lämnade sverige. gulåblå, gulåblå, gulåblå). Alla elever från alla möjliga olika sorters nationer på hela skolan tågade in på en fotbollsplan där varje världsdel hade satt upp var sitt tält, varav (det bästa) varje land hade varsitt bord med en väldans massa käk å bakelser från just det landet. fantastiskt. Nepalesiskt, Australienskt, Kenyanskt, Svenskt, Tyskt, ja...you name it. Alla barnen hade landskapsdräkter eller landets färger, ja det var en riktig fest idag på ISK.
 
middag om nån timma. sedan iväg på dance class med Kevin.
 
/pix från dagens baksession/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0