#här e ja

nu är jag här igen och tjötar. men min dröm ska bli verklighet. det jag kämpat för det senaste året. det som har slagit knut i magen på mig. det som stressat upp mina underliga nerver. det som gör mig fantastisk överlycklig. jag, lilla JAG, ska äntligen få flytta ner till Kenya. Jag ska äntligen ta del av Afrikas fantastiska kultur, dela med mig av mig själv, lära mig och utvecklas. Känna av frihet. Lära sig att andas. Lära sig att släppa på tyglarna och bara leva. Åka långt, långt bort efter att ha varit placerad bakoms skolans murar i tre långa år. Jag behöver en förändring. En förändring i livet som kan berika och utveckla. hela sommaren har jag tillbringat uppe i Abisko, jobbat som en toker och njutit av allt det fantastiska som Abisko erbjuder, fjällliv och fantastiska människor. Men nu packa flyttfågeln om i sina föräldrars hem uppe i Luleå för att transortera sig ner till underbara Kenya. Jag hände i Kenya vintern 2010/2011 för att hälsa på min moster. Människorna, stämningen och kulturen som jag mötte fick mig att drömma om att någon gång tillbringa en längre tid där. Sedan dess har den drömmen bara vuxit och nu ska jag äntligen återvända. Jag ska få återvända till min moster och hennes familj, det fantastiska huset och den fantastiska miljön som Kenya bjuder på. Det var på en dansföreställning under min senaste vistelse som insikten slog mig att jag kan använda min dans, det globala språk som dansen innebär, för att skapa en egen anknytning till Nairobi, för att dansa, volontärarbeta och leva där.
 
tjolahopp. snart bär det iväg.  nu då, min finaste vän är på besök, vi ska prata, en lång stund. han är bra på att prata. imorgon tar vi bilen upp till Gällivare för att krypa in i min megamysiga stuga och bara vara. komma bort från allt. prata och hänga. osvosv.
 
tack för mig. och på återseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0